-
Публикации
30 -
Зарегистрирован
-
Посещение
Тип публикации
Профили
Форум
Блоги
Календарь
Все публикации пользователя Rahmatullina1968
-
Другие конкурсы для учителей
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя elkaJUNE в Конкурсы для учителей и учеников
Не могу зарегистрироваться на конкурс, подскажите, пожалуйста ,как это сделать -
Jane Eyre Quiz
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Алексей Конобеев в Конкурсы для учителей и учеников
Очень интересная викторина! Спасибо за организацию! -
ОГЭ
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Uchilka в Как подготовить к экзаменам (ГИА (ОГЭ, ЕГЭ), FCE, IELTS, TOEFL...) / Training for Exams
Помогите, пожалуйста, расшифровать ответ моего ученика: часть с кратким ответом 25++++++7++-+-++-+++++-++---+-++ что значит 25 и 7 ? часть с развёрнутым ответом 1(3)2(2)2(3)1(2) устная часть 2(2)5(6)3(3)2(2)2(2) и как написать анализ результатов? -
Материалы для подготовки к ГИА (ОГЭ и ЕГЭ)
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Uchilka в Как подготовить к экзаменам (ГИА (ОГЭ, ЕГЭ), FCE, IELTS, TOEFL...) / Training for Exams
Спасибо!!! -
Материалы для подготовки к ГИА (ОГЭ и ЕГЭ)
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Uchilka в Как подготовить к экзаменам (ГИА (ОГЭ, ЕГЭ), FCE, IELTS, TOEFL...) / Training for Exams
Коллеги, подскажите ,пожалуйста,можно ли скачать задания по аудированию ОГЭ с сайта ФИПИ (аудиозаписи) и как это сделать , если можно? -
Перспективы курса "Enjoy English"
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Bridge в Курс "Enjoy English"
Подскажите, пожалуйста, по какому учебнику нам завершить изучение в 9 классе , если мы начали линию ЕЕ со 2 класса, а учебник ЕЕ 9 класса"Титул" не выпускается. -
Перспективы курса "Enjoy English"
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Bridge в Курс "Enjoy English"
Уважаемые коллеги! Соответствует ли этот учебник прежнему ЕЕ,выпускаемым ранее "Титул?" -
викторина Викторина "Some facts about Great Britain"
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Tonks в Для родителей и учеников
Спасибо, очень интересный конкурс! -
Спасибо.
-
-
Рабочая программа к "Happy English.ru" для 10-11 классов
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Bridge в Материалы из книг для учителя и рабочие программы к Happy English.ru
Уважаемые коллеги! Дайте, пожалуйста, ссылку на Программу курса английского языка к УМК "Счастливый английский для 10-11 классов общеобразовательных учреждений. – Обнинск: Титул, 2013,- 11 ответов
-
- кауфман
- старшая школа
- (и ещё 3)
-
Песни для обучения грамматике
Rahmatullina1968 прокомментировал запись в блоге пользователя Алексей Конобеев в English for All - Алексей Конобеев's Blog
Песня на уроке английского языка. Содержание многих песен может стать введением новых тем, такие песни как, выражающие протест, движение за мир, быт и повседневную жизнь в Британии и США можно использовать для лучшего понимания образа жизни иноязычной страны. Текст песен может использоваться как дополнительный материал, помогающий увеличить понимание Британского и американского стиля жизни. Учитель может использовать материал песен: 1) для введения новых структур в контексте 2) для повторения пройденных структур 3) для обогащения словарного запаса 4) обогащения пройденной лексики 5) для презентации наиболее значимых сторон иноязычной культуры 6) для тренировки языковых умений увлекательным путем. Исследователи в области методики преподавания иностранного языка отмечали, что мотивация и интерес учеников является самым главным фактором в изучении иностранного языка. Существует несколько способов повышения мотивации учащихся. Это использование записей, фильмов, комиксов, газет и журналов, так как они отражают реальную жизнь. В связи с этим популярные и народные песни являются тем материалом, который выражает тенденции современного общества. Кроме этого пение порождает энтузиазм, что стимулирует продвижению учеников к иноязычной культуре. Ученики могут использовать песни и вне классной аудитории. С песнями можно проводить разные упражнения: 1. Song dramatization- тексты песни можно драматизировать. Примеры таких песен: « If you’re happy» 2.Можно придумать свое содержание песни If you’re happy and you know it (sing a song, dance a dance) 3. Summary of the song. Пересказ песни в косвенной речи. Примеры таких песен: “Clementine”, “Solo” 4. Dialogue writing. Диалоги с персонажами. Примеры таких песен:“Clementine” “Solo”. 5. Adding lines. Продолжение песни. Примеры таких песен: “We shall overcome”“We’ll be free someday. We’ll be happy soon”. 6. Reconstruction of the song. На начальном этапе можно проделать подставочные упражнения, а также можно дать текст песни вразброс с заданием восстановить текст песни по ключевым словам. 7. Comprehension and repetition exercise. Упражнения на понимание и повторение Стихи некоторых песен состоят из нескольких строф, которые повторяются несколько раз. Учитель дает 1 строку, а класс допевает всю строфу. Это помогает развивать понимание и приучает к навыкам хорового пения. Примеры таких песен: «We shall overcome», «If you’re happy». 8. Project work. Некоторые песни могут служить отправным пунктом для создания проектов. Например, ученики могут изучать географию, историю, образ жизни, рабство, войны, эмиграцию и т.д. через тексты песен. Грамматические структуры в тексте песен Past Simple. “My Bonnie”- “I lay on my bed”, “I dreamed” Present Simple. “If you’re happy” - You know it, You really want to show it. “My Bonnie” My Bonnie lies over the ocean Present Perfect “My Bonnie”-The Winds have blown over the ocean . The Winds have blown over the sea. They have brought back my Bonnie. Future Simple “We shall overcome” We’ll walk hand in hand We shall live in peace. “Auld Lang Syne” We’ll have a cup of kindness yet. Imperative “If you’re happy” Clap your hand; Snap your fingers; Slap your legs; Stamp your feet; Say Ok; Do all five. “My Bonnie” Bring back; Blow/ Be (Present) If you’re happy/ We are not afraid. Plurals “Jingle Bells!” Fields; Bells; Spirits. -
как заинтересовать детей в обучении англ.яз
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя babochka в Учить английский язык с удовольствием
Песня на уроке английского языка. Содержание многих песен может стать введением новых тем, такие песни как, выражающие протест, движение за мир, быт и повседневную жизнь в Британии и США можно использовать для лучшего понимания образа жизни иноязычной страны. Текст песен может использоваться как дополнительный материал, помогающий увеличить понимание Британского и американского стиля жизни. Учитель может использовать материал песен: 1) для введения новых структур в контексте 2) для повторения пройденных структур 3) для обогащения словарного запаса 4) обогащения пройденной лексики 5) для презентации наиболее значимых сторон иноязычной культуры 6) для тренировки языковых умений увлекательным путем. Исследователи в области методики преподавания иностранного языка отмечали, что мотивация и интерес учеников является самым главным фактором в изучении иностранного языка. Существует несколько способов повышения мотивации учащихся. Это использование записей, фильмов, комиксов, газет и журналов, так как они отражают реальную жизнь. В связи с этим популярные и народные песни являются тем материалом, который выражает тенденции современного общества. Кроме этого пение порождает энтузиазм, что стимулирует продвижению учеников к иноязычной культуре. Ученики могут использовать песни и вне классной аудитории. С песнями можно проводить разные упражнения: 1. Song dramatization- тексты песни можно драматизировать. Примеры таких песен: « If you’re happy» 2.Можно придумать свое содержание песни If you’re happy and you know it (sing a song, dance a dance) 3. Summary of the song. Пересказ песни в косвенной речи. Примеры таких песен: “Clementine”, “Solo” 4. Dialogue writing. Диалоги с персонажами. Примеры таких песен:“Clementine” “Solo”. 5. Adding lines. Продолжение песни. Примеры таких песен: “We shall overcome”“We’ll be free someday. We’ll be happy soon”. 6. Reconstruction of the song. На начальном этапе можно проделать подставочные упражнения, а также можно дать текст песни вразброс с заданием восстановить текст песни по ключевым словам. 7. Comprehension and repetition exercise. Упражнения на понимание и повторение Стихи некоторых песен состоят из нескольких строф, которые повторяются несколько раз. Учитель дает 1 строку, а класс допевает всю строфу. Это помогает развивать понимание и приучает к навыкам хорового пения. Примеры таких песен: «We shall overcome», «If you’re happy». 8. Project work. Некоторые песни могут служить отправным пунктом для создания проектов. Например, ученики могут изучать географию, историю, образ жизни, рабство, войны, эмиграцию и т.д. через тексты песен. Грамматические структуры в тексте песен Past Simple. “My Bonnie”- “I lay on my bed”, “I dreamed” Present Simple. “If you’re happy” - You know it, You really want to show it. “My Bonnie” My Bonnie lies over the ocean Present Perfect “My Bonnie”-The Winds have blown over the ocean . The Winds have blown over the sea. They have brought back my Bonnie. Future Simple “We shall overcome” We’ll walk hand in hand We shall live in peace. “Auld Lang Syne” We’ll have a cup of kindness yet. Imperative “If you’re happy” Clap your hand; Snap your fingers; Slap your legs; Stamp your feet; Say Ok; Do all five. “My Bonnie” Bring back; Blow/ Be (Present) If you’re happy/ We are not afraid. Plurals “Jingle Bells!” Fields; Bells; Spirits. -
I see that Christmas coming soon,
I wish you all the Luck!!!
I wish you all the Happiness,
I wish you all the Love!!!
I see the bells are ringing loud
And Christmas tree in lights,
I wish you life as fairy-tale,
Be happy, don,t cry!
I wish you Merry Christmas,
All joy in coming year,
Success, of course ,...
-
Творчество учителей
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Алексей Конобеев в Учить английский язык с удовольствием
Попробую прикрепить своё стихотворение I see that Christmas coming soon, I wish you all the Luck!!! I wish you all the Happiness, I wish you all the Love!!! I see the bells are ringing loud And Christmas tree in lights, I wish you life as fairy-tale, Be happy, don,t cry! I wish you Merry Christmas, All joy in coming year, Success, of course , in English Be happy everywhere!!! -
Творчество учителей
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Алексей Конобеев в Учить английский язык с удовольствием
Попробую прикрепить своё стихотворение I see that Christmas coming soon, I wish you all the Luck!!! I wish you all the Happiness, I wish you all the Love!!! I see the bells are ringing loud And Christmas tree in lights, I wish you life as fairy-tale, Be happy, don,t cry! I wish you Merry Christmas, All joy in coming year, Success, of course , in English Be happy everywhere!!! -
English is a global language nowadays, isn't it?
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Harry Smith в Учить английский язык с удовольствием
Мы,учителя, осознаём,что это язык интернационального общения. Хорошо бы и родителям об этом задуматься. -
как заинтересовать детей в обучении англ.яз
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя babochka в Учить английский язык с удовольствием
Хочу поделиться конспектом урока по экологическому воспитанию.Environment and Nature in Close - up. УМК: Биболетова М.З., Трубанёва Н.Н.”Enjoy English” 8 класс. Основные задачи: 1. Провести обобщение темы “Is the World the Best Place for You?” 2. Развивать коммуникативные способности учащихся по теме. 3. Провести обобщение темы «Сослагательное наклонение». 4. Учить учащихся взаимодействию в группе. 5.Прививать навыки экологической грамот- ности, бережного отношения к природе. 6.Провести смотр знаний обучающихся. Оборудование: материалы для проведения игры “Brain - Ring”, тематические картинки, видеоматериалы о парках Англии, животные Австралии, фонограмма песни “Solo”, Красная, Зеленая, Черная книги, плакаты с экологическими проектами, бейджики предста- вителей разных стран. Конспект урока: 1.Организационный момент. Dear boys and girls! I’ m very happy to see you again at our English Lesson. Today we are going to discuss the problems of environment and nature in close-up. 2.Речевая зарядка. (Беседа по иллюстрациям И.Левитана) I want to invite you to the picture gallery. T: 1) Who do you think is this picture painted? 2) What is the janre of the picture (seascrape, landscape or a portrait)? 4. What colours is the picture painted in? ( in dark, light colours). 5. What can you see in the foreground, background of the picture? 6. What did Isaak Levitan show on his canvas ? (The beauty and power of nature . T: Tell me please is everything all right nowadays ? Can we kill such a beauty? P: I doubt it. Nowadays there are many environmental problems. And I invite you to our Greenpeace International Congress. Chairman: Good afternoon, ladies and gentlemen! Today we are having a round – table discussion with Greenpeace supporters from different countries of the world We’ll discuss the problem of environmental pollution, protection and all the facts people’s survival depends on. Let’s begin with botanists. Botanists: (представители разных стран обмениваются мнениями о сложившейся экологической ситуации). P1: Good afternoon. Let me introduce myself. I’m from Russia. It’s a lovely place. You can see various trees here: limes, birches, pines, maples, larches and jasmine bushes. They are white with blossoms in summer. I admire them. P 2: We all do. But polluted air, water and land, acid rains and Pesticides are harmful to plants. We can see a lot of trash everywhere. P 3: I fully agree with you. The forests are in danger today. Everyday big forests are cut down for paper, furniture and other things. P 4: We know it is not right to pick up wild flowers. We are English and have a particular hobby – growing roses. And we suggest the following ecological project: P 5: 1) To plant more trees and flowers. 2) Not to pick up wild flowers. 3) To clear trash from forests, meadows. 4) Not to litter the ground with paper, cans, bottles and paper. 5) To recycle used products. Chairman: Thank you very much. Zoologists: (представители разных стран обмениваются мнениями о сложившейся экологической ситуации). P 1: We are a society of zoologists and I underline the fact that there is no ocean, sea, lake or river which is not used as a dump. P 2: Let me add. I’m from Kemerovo Region Russia I and want to say our local river Tom also suffers from the effects of different plants. The poisonous wastes kill fish and water creatures. P 3: Wildlife problems occur everywhere. For example, I’m from Australia. Nowadays I know the fact that such popular animals as red kangaroos have disappeared from this continent. P4: Not only people can speak. There is a kind of book which screams. The colour of it is red and it is the colour of blood and life. It’s a reference book on disappearing creatures. It calls us for help. P 5: We would like to offer some important tips to save our wildlife: 1. To feed birds in winter and help them to survive when it is cold. 2. To clear up rivers, lakes and natural habitat from rubbish. 3. To stop hunting wild animals for their oil, fur and meat. 4. To be kind and tidy to nature. 5. To hang up posters like these everywhere. Chairman: I see your point. Thank you very much. And now let’s listen to the doctors. Doctors: (представители разных стран обмениваются мнениями о сложившейся экологической ситуации). P1: We think people’s habitat – their homes, towns, villages and cities must be kept ecologically clean. P2: I’m all for it. In places where people drink poisoned water, eat bad food and breathe toxic air they suffer from serious diseases and die early; their children are born weak. P3: By the way, some medicines come from trees, plants and flowers which grow in the forest. If we destroy them, we will never find the cure for cancer and AIDS. P4: In my opinion, the modern way of life when people have little exercise, use cars instead of walking, watch television for many hours and work with computers turn them into legless creatures. P 5: Of course we have to do something about this. We offer the following project: 1. We must control the progress to give it humanistic direction. 2. If only people took care of the environment and each other they would never need any medical care. 3. Keep healthy way of life. Go in for sports. 4. Don’t eat fruit and vegetables with nitrates. 5. Keep our environment clean. 6. Test and filter water you drink. Chairman: Thank you very much, ladies and gentlemen. We have spoken out and have our Greenpeace international congress has come to an end. Let’s make the World a better place. Think globally, act locally. We’ll raise this problem in press before public bodies and government. Плакаты с экологическими проектами вывешиваются на доске. Teacher. A now, I invite you to Brain Ring Competition. Choose the captains of the teams. Let’s greet them. The aim of the competition is to win in 6 games. The first team to get 6 scores will be the winner. We’ll give you a minute to rack your brains. Ring the bell when the answer will be ready. Let’s start our Brain Ring competition. The first game “Plants. Flowers. Trees.” T: Do you like trees and flowers ? What are your favourite trees and flowers ? Let’s devote our first game to plants, flowers and trees. 1. What flower is the symbol of England ? 2. What plant is the symbol of Scotland ? 3. What flower is the symbol of Wales ? 4. What plant is the symbol of Northern Ireland? 5. What tree is very popular in Canada ? 6. Where is the origin of tulips ? The second game. “ Birds”. 1. It lives in Australia. It can laugh like a man. What bird is it? 2. It is very big. It has long legs and lays big green eggs. It can not fly. You can see it on the coat of arms of Australia. 3. What birds can you see in St James’s Park in London ? 4. What birds can you see in the Tower of London? Показ видеофрагмента о Тауере. The third game “Insects”. 1. How long can butterfly live? 2. How long can bee live ? The fourth game “Mammals”. 1.A well – known Australian animal that eats bamboo leaves ? 2. It lives in Australia. It has long legs and can run very fast. It has a baby in its pouch. It is only 2 cm. long. 3. What is Loch Ness lake famous for ? Показ видеофрагмента о Несси. The fifth game. “Parks and Forests”. 1.The most famous forest in England, where Robin Hood lived. 2. A special day in the USA for planting trees where there are no forests. 3. What is the most famous zoo in Australia ? 4. Which park is the London Zoo situated in ? Показ видеофрагмента о Ридженс парке. The sixth game. “Health”. 1. Who invented penicillin ? 2. What famous drink was medicine first ? T: Thank you very much. What is the score. You are winners. Командам раздаются призы в форме улыбающегося солнца. May there always be sunshine. May there always be blue sky. May there always be friendship. May there always be us. Динамическая пауза. And now close your eyes and relax. Imagine you are somewhere in the forest. It is summer. All is in blossom. The sky is blue and the sun is shining. You are relaxing. You hear beautiful voices of birds and feel wonderful smells. You see bright butterflies and hardworking bees. All is fine. You are so in tune with nature and environment. You are having rest and full of energy. Teacher. We are a part of animal kingdom and of the world around us. We have animals at home and call them our pets, as you know. And now it’s high time to see the program . “In the World of Animals”. I invite the producers of the film. Producers: We have made a film about our pets. Let us start. Просмотр видеофильмов о домашних животных, подготовленных обучающимися. Teacher: Now I apply to our experts. What can you say about the film? Expert 1: Oh, it’s great. Expert 2: I enjoyed it very much. Expert 3: It was interesting. T: Yes, we divide people into those who love animals and those who don’t. We see that keeping a pet makes people humane and those who take care of animals are more friendly. We want everyone to do his best in caring for all human beings. Урок заканчивается чтением стихотворения “Your and Mine”. Pupil: The sun, the trees, the grass, the sky. The silver moon that’s sailing by, The rain and dew and snowflakes white, The flowers sweet and stars of night ! The song of birds, wind whispering - Such lovely things to bear and see Belong to you, belong to me. -
как заинтересовать детей в обучении англ.яз
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя babochka в Учить английский язык с удовольствием
-
Педагогический стаж. Как его считать.
Rahmatullina1968 ответил в тему пользователя Алина Викторовна в Повседневная работа учителя
Мы с Вами коллеги по несчастью.Считаю это несправедливым. -
Do we need lesson plans?
Rahmatullina1968 прокомментировал запись в блоге пользователя irinatamb в Irina Starovoytova's Blog
I think it is necessary to have lesson plans but its structure should be convenient for the teacher. -
Вопросы авторам
Rahmatullina1968 ответил в тему в Консультации с авторами учебников "Happy English.ru"
Уважаемые авторы!Есть ли авторская программа к учебнику "Счастливый английский.ру" за курс старшей школы и когда выйдет "Книга для учителя" за 11 класс?Спасибо!- 612 ответов
-
- вопросы авторам
- учебники
-
(и ещё 2)
Теги: