Перейти к содержимому

Рекомендуемые сообщения

Это не совсем стихотворение. Просто рифмовка для физкультминутки, ее можно использовать также на уроках по теме "Внешность". Причем можно заменять некоторые слова и подставлять другие части тела, таким образом рифмовка становится достаточно вариативной. Придумала сама. Там где про "Tought the Sun" - нужно просто потянуться, будто хотим задеть солнышко.

 

 

Tought your nose

Tought your eyes

Tought your hair

Tought it twice

Tought your ears

Tought your hips

Tought your feet

Be active please!

 

Tought your mouth

Tought your eyes

Tought your cheeks

Tought them twice

Tought your back

Tought your knees

Tought the Sun

Sit down please!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это не совсем стихотворение. Просто рифмовка для физкультминутки, ее можно использовать также на уроках по теме "Внешность". Причем можно заменять некоторые слова и подставлять другие части тела, таким образом рифмовка становится достаточно вариативной. Придумала сама. Там где про "Tought the Sun" - нужно просто потянуться, будто хотим задеть солнышко.

Tought- имеется в виду touch?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Мне сегодня показали интересное стихотворение. Говорят, его нашли в палате дома престарелых после смерти одной из жительниц. Она его написала сама... Историю. эту проверить не смогла, в интернете везде рассказывается одно и то же. А стихотворением делюсь. Спасибо тем, кто прислал на него ссылку :rolleyes:

 

See me

 

What do you see, what do you see?

Are you thinking, when you look at me-

A crabbit old woman, not very wise,

Uncertain of habit, with far-away eyes,

Who dribbles her food and makes no reply

When you say in a loud voice,

I do wish you'd try.

Who seems not to notice the things that you do

And forever is loosing a stocking or shoe.

Who, unresisting or not; lets you do as you will

With bathing and feeding the long day is fill.

Is that what you're thinking,

Is that what you see?

Then open your eyes,

nurse, you're looking at me.

I'll tell you who I am as I sit here so still!

As I rise at your bidding, as I eat at your will.

I'm a small child of 10 with a father and mother,

Brothers and sisters, who loved one another-

A young girl of 16 with wings on her feet,

Dreaming that soon now a lover she'll meet,

A bride soon at 20- my heart gives a leap,

Remembering the vows that I promised to keep.

At 25 now I have young of my own

Who need me to build a secure happy home;

A woman of 30, my young now grow fast,

Bound to each other with ties that should last;

At 40, my young sons have grown and are gone,

But my man's beside me to see I don't mourn;

At 50 once more babies play around my knee,

Again we know children, my loved one and me.

Dark days are upon me, my husband is dead,

I look at the future, I shudder with dread,

For my young are all rearing young of their own.

And I think of the years and the love that I've known;

I'm an old woman now and nature is cruel-

Tis her jest to make old age look like a fool.

The body is crumbled, grace and vigor depart,

There is now a stone where I once had a heart,

But inside this old carcass, a young girl still dwells,

And now and again my battered heart swells,

I remember the joy, I remember the pain,

And I'm loving and living life over again.

I think of the years all too few- gone too fast.

And accept the stark fact that nothing can last-

So open your eyes, nurse, open and see,

Not a crabbit old woman, look closer-

See Me.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Уважаемые коллеги, не могу подобрать стихотворение для девочки, ученицы 6 класса. Тема - тигры. Уровень владения языком не очень высок. Стихотворение не должно быть слишком длинным и трудным, но и не совсем для малышей. Несколько дней ищу везде, где можно, но результата нет. Надеюсь на вашу помощь.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Уважаемые коллеги, не могу подобрать стихотворение для девочки, ученицы 6 класса. Тема - тигры. Уровень владения языком не очень высок. Стихотворение не должно быть слишком длинным и трудным, но и не совсем для малышей. Несколько дней ищу везде, где можно, но результата нет. Надеюсь на вашу помощь.

 

The Tiger

(by William Blake)

 

TIGER, tiger, burning bright

In the forests of the night,

What immortal hand or eye

Could frame thy fearful symmetry?

 

In what distant deeps or skies

Burnt the fire of thine eyes?

On what wings dare he aspire?

What the hand dare seize the fire?

 

And what shoulder and what art

Could twist the sinews of thy heart?

And when thy heart began to beat,

What dread hand and what dread feet?

 

What the hammer? what the chain?

In what furnace was thy brain?

What the anvil? What dread grasp

Dare its deadly terrors clasp?

 

When the stars threw down their spears,

And water'd heaven with their tears,

Did He smile His work to see?

Did He who made the lamb make thee?

 

Tiger, tiger, burning bright

In the forests of the night,

What immortal hand or eye

Dare frame thy fearful symmetry?

 

http://www.daypoems.net/poems/441.html

http://www.cummingsstudyguides.net/Guides2/Tiger.html

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Уважаемые коллеги, не могу подобрать стихотворение для девочки, ученицы 6 класса. Тема - тигры. Уровень владения языком не очень высок. Стихотворение не должно быть слишком длинным и трудным, но и не совсем для малышей. Несколько дней ищу везде, где можно, но результата нет. Надеюсь на вашу помощь.

 

DARK FORESTS

 

Dark forests...Northern...Sourthern Mountains,

Fierce tigers circle around the villages in broad daylight.

...To The red dawn of twilight

The skies shine bright

Protecting what is theirs

In the magic of the night

The tigers roam everywhere taking lives for food.

The Majesty of the tigers power,

The prey dare not make a sound.

The new kin tiger sprout every year

In the valleys low.

Male and female tigers come up and down the mountains in large groups.

There is a village near the tigers’ dens in the valley,

Where tigers often come and eat the villagers’ brown calves.

Rich young men dare not shoot the arrows at the tigers.

The Majesty of the Tiger lives forever

The Majesty of the Tiger

They only pretend to check for the tigers’ tracks in the forests.

 

(by Peter LeBuhn)

http://www.poemhunter.com/poem/dark-forests/

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Уважаемые коллеги, не могу подобрать стихотворение для девочки, ученицы 6 класса. Тема - тигры. Уровень владения языком не очень высок. Стихотворение не должно быть слишком длинным и трудным, но и не совсем для малышей. Несколько дней ищу везде, где можно, но результата нет. Надеюсь на вашу помощь.

 

Tiger

 

Tiger with coat of dissimilar stripes,

When he’s angry, tiger swipes,

Tiger cautious, guarding his lair,

Danger lurking, tiger aware.

 

Tiger hungry so he hunts,

Facing quarry, tiger confronts.

Tiger waiting, being sly,

Undercover, no tiger espy.

 

Tiger detects, now he purrs,

Hunger pangs, tiger stirs.

Tiger quick, must now surprise,

Here we have one tiger, wise.

 

Tiger from his throat he roars,

Stretching out those tiger claws.

Tiger moving, stealthy pelt,

Expiration, by tiger dealt.

 

Tiger now with belly filled,

Anger passed, one tiger stilled.

Tiger sleeping, with the Pride,

Craving gone, tiger satisfied.

 

Tiger such a majestic sight,

Near extinction, tiger fight.

Tiger beautiful and fine,

You’re such a leonine feline.

 

Tiger we must have respect, ,

For your great tiger intellect.

 

(by Ernestine Northover)

http://www.poemhunter.com/poem/tiger-5/

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Уважаемые коллеги, не могу подобрать стихотворение для девочки, ученицы 6 класса. Тема - тигры. Уровень владения языком не очень высок. Стихотворение не должно быть слишком длинным и трудным, но и не совсем для малышей. Несколько дней ищу везде, где можно, но результата нет. Надеюсь на вашу помощь.

 

Tiger Pursuit

 

To some, the tiger looks so cute,

With so much feline charm...

But when the tiger's in pursuit,

Who knows who'll come to harm?

Although the tiger's face looks sweet,

It hides sharp teeth that bite!

He's not a cat to meet and greet

Or bravely choose to fight!

It's true, the tiger loves his friends

And welcomes them with glee...

And yet, that's where all friendship ends -

So I'd prefer to flee!

I'd soon be off, if he were close!

Too close for comfort's sake!

I'd soon be standing on my toes -

I'd run, make no mistake!

Perhaps the tiger could be tamed...

Fried chicken, bacon, chops?

I'm out of those! I could be maimed!

Too late to call the cops!

I'm on my own! I'm on my Todd!

I'm off, without a doubt!

Quite frantic, friends, I'd pray to God!

'Dear Lord! Please help me out! '

I'd not be praying on my knees

Or talking politics...

I'd not be swapping recipes

Or teaching tiger tricks!

I'd not attempt to stroke his fur

And smile with winsome grin!

My little legs would be a blur!

I'd scat to save my skin!

I've never been where tigers hunt

Or sunbathed where they roam!

And frankly, friends, to be quite blunt,

Scared stiff, I'd stay at home!

 

 

The poem is based on the magnificent painting

by Stephen Gayford called 'Tiger Pursuit'.

(by Denis Martindale)

http://www.poemhunter.com/poem/tiger-pursuit/

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

"Watching You"

Ссылка - http://www.poemhunter.com/poem/watching-you-16/

Изменено пользователем Tonks
Удален текст, нарушающий авторские права

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Спасибо всем , кто нашел время и откликнулся. Боюсь, :unsure: что мы не справимся с таким объемом, девочка учит язык второй год в школе дистанционного обучения.Но так хочется удовлетворить ее желание.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Спасибо всем , кто нашел время и откликнулся. Боюсь, :unsure:/> что мы не справимся с таким объемом, девочка учит язык второй год в школе дистанционного обучения.Но так хочется удовлетворить ее желание.

Поискал подходящие стихи про тигра, но все или слишком сложные, или находится лимерик про Lady of Niger. Возможно, Вам будет проще сочинить такое стихотворение с ребенком, вот как это можнос делать (примеры с сайта http://poetryzone.woodshed.co.uk/resouce.htm):

A poem about feelings

 

Name....................................................................................

 

 

In the first space put the name of an animal. Then try and think what would make the animal have that feeling. What would make a dog happy?

The first line might be - I'm as happy as a dog with a bone. But that would be a bit boring.

What would make a lizard happy? I'm as happy as a lizard with a hot rock to sit upon. Now you try :-

 

I'm as happy as a_______________with a________________

 

I'm as happy as a _______________in a __________________

 

I'm as lonely as a _______________in a __________________

 

I'm as sad as a _________________without its _____________

 

I'm as unhappy as a ______________that's lost its ___________

 

I'm as happy as a __________________________

 

I'm as sad as a ____________________________

 

I'm as lonely as a___________________________

 

Here are some animals to choose from :-

 

monkey snake lion cat elephant giraffe eagle leopard zebra donkey tiger duck grasshopper wasp ostrich camel tortoise pig butterfly cobra

horse fish whale squirrel dinosaur duck dragon chimpanzee donkey dog wolf cat koala bear hippo rhino sparrow turkey rat mouse squirrel antelope lizard dolphin slug snail frog cheetah shark

 

Now write it out as a poem.

 

top of page

 

A poem about feelings

Name.....................................................................................

 

Think of things you have done that made you happy or sad. Then compare them with things that animals might have done.

For example - When I won the egg and spoon race

I was as happy as a monkey eating a banana

 

 

When I___________________________________________

 

 

I was as happy as a_________________________________

 

 

When I___________________________________________

 

 

I was as sad as_____________________________________

 

 

When I ___________________________________________

 

 

I was as lonely as___________________________________

 

Here are some animals to help you.

 

monkey snake lion cat elephant giraffe eagle leopard zebra donkey tiger duck grasshopper wasp ostrich camel tortoise pig butterfly cobra horse fish whale squirrel dinosaur duck dragon chimpanzee donkey dog wolf cat koala bear hippo rhino sparrow turkey rat mouse squirrel antelope

lizard dolphin slug snail frog cheetah shark

 

Now write it out as a poem

 

top of page

 

Animal Families

 

Name ........................................................................

 

 

If the people in your family were animals, what animals would they be? Would your brother be a monkey? Would your mum be a beautiful gazelle or a cuddly Koala bear? Choose animals that remind you of your family. You have to give reasons! Just saying your brother is like a monkey is not good enough.

 

My mum is like a________________________

 

because she___________________________

 

My________________ is like a _____________________

 

because________________________________________

 

My_________________ is like a _____________________

 

because________________________________________

 

My_________________is like a ______________________

 

because_________________________________________

 

Family members -

Dad Step-dad Uncle Auntie Cousin Nephew Niece

Grandad Grandma brother sister

 

Animals -

monkey snake lion cat elephant giraffe eagle leopard zebra donkey tiger duck grasshopper wasp ostrich camel tortoise pig butterfly cobra

horse fish whale squirrel dinosaur duck dragon chimpanzee donkey dog wolf cat koala bear hippo rhino sparrow turkey rat mouse squirrel antelope lizard dolphin slug snail frog cheetah shark

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Where have all the flowers gone?

Long time passing

Where have all the flowers gone?

Long time ago

Where have all the flowers gone?

Girls have picked them every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the young girls gone?

Long time passing

Where have all the young girls gone?

Long time ago

Where have all the young girls gone?

Taken husbands every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the young men gone?

Long time passing

Where have all the young men gone?

Long time ago

Where have all the young men gone?

Gone for soldiers every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the soldiers gone?

Long time passing

Where have all the soldiers gone?

Long time ago

Where have all the soldiers gone?

Gone to graveyards every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the graveyards gone?

Long time passing

Where have all the graveyards gone?

Long time ago

Where have all the graveyards gone?

Covered with flowers every one

When will we ever learn?

When will we ever learn?

Я считаю, что эта песня замечательно подходит для изучения темы Present Perfect. Плюс ко всему есть над чем подумать и что обсудить с детьми (иммею в виду философский подтекст)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Where have all the flowers gone?

Long time passing

Where have all the flowers gone?

Long time ago

Where have all the flowers gone?

Girls have picked them every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the young girls gone?

Long time passing

Where have all the young girls gone?

Long time ago

Where have all the young girls gone?

Taken husbands every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the young men gone?

Long time passing

Where have all the young men gone?

Long time ago

Where have all the young men gone?

Gone for soldiers every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the soldiers gone?

Long time passing

Where have all the soldiers gone?

Long time ago

Where have all the soldiers gone?

Gone to graveyards every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the graveyards gone?

Long time passing

Where have all the graveyards gone?

Long time ago

Where have all the graveyards gone?

Covered with flowers every one

When will we ever learn?

When will we ever learn?

Я считаю, что эта песня замечательно подходит для изучения темы Present Perfect. Плюс ко всему есть над чем подумать и что обсудить с детьми (иммею в виду философский подтекст)

 

 

 

 

Интересный стишок. кака раз для изучения указанной темы. Спасибо.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Where have all the flowers gone?

Long time passing

Where have all the flowers gone?

Long time ago

Where have all the flowers gone?

Girls have picked them every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the young girls gone?

Long time passing

Where have all the young girls gone?

Long time ago

Where have all the young girls gone?

Taken husbands every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the young men gone?

Long time passing

Where have all the young men gone?

Long time ago

Where have all the young men gone?

Gone for soldiers every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the soldiers gone?

Long time passing

Where have all the soldiers gone?

Long time ago

Where have all the soldiers gone?

Gone to graveyards every one

When will they ever learn?

When will they ever learn?

 

Where have all the graveyards gone?

Long time passing

Where have all the graveyards gone?

Long time ago

Where have all the graveyards gone?

Covered with flowers every one

When will we ever learn?

When will we ever learn?

Я считаю, что эта песня замечательно подходит для изучения темы Present Perfect. Плюс ко всему есть над чем подумать и что обсудить с детьми (иммею в виду философский подтекст)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

"Little Red Riding Hood and the Wolf" by Roald Dahl Это забавное стихотворение можно использовать для чтения по ролям или в качестве небольшой сценки для старшеклассников.

А вот это стихотворение для взрослых, если вы его еще не слышали, вам понравится (содержание,интонация)."Hair Today, No Her Tomorrow" by Brian Patten

тексты и видео найдете здесь (в нижней части страницы)

http://english-study-cafe.ru/index.php/students/speaking/govorenie-uchashchimsya-slushaem-i-chitaem-stikhi#Hair_Today

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Как Вы думаете, коллеги, есть ли автор слов этой пальчиковой игры? аутентичный ли текст? :P/>

This is mama, kind and dear. This is papa, standing near. This is brother, see how tall!..

flashcard

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Wonderful Mother

(Чудесная мама)

by Pat O'Reilly

God made a wonderful mother, (Бог сделал чудесную маму,)

A mother who never grows old; (Маму, не стареющую никогда;)

He made her smile of the sunshine, (Он сделал ее улыбку лучезарной,)

And He moulded her heart of pure gold; (И отлил ее сердце из чистого золота;)

In her eyes He placed bright shining stars, (Ее глазам он дал блеск сияющих звезд,)

In her cheeks fair roses you see; (Щекам румянец роз;)

God made a wonderful mother, (Бог сделал чудесную маму,)

And He gave that dear mother to me. (И дал дорогую мамочку мне.)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

а используете ли вы песенный вариант изучения? ведь можно и в такой форме быстро запоминать и разбирать.?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Решила поделиться несколькими стихотворениями трех великих американских поэтесс.

Вот это стихотворение я использую в старших классах когда повторяем прошедшее время:

 

A single flow'r he sent me, since we met.
All tenderly his messenger he chose;
Deep-hearted, pure, with scented dew still wet -
One perfect rose.

I knew the language of the floweret;
'My fragile leaves,' it said, 'his heart enclose.'
Love long has taken for his amulet
One perfect rose.

Why is it no one ever sent me yet
One perfect limousine, do you suppose?
Ah no, it's always just my luck to get
One perfect rose. 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А вот это - когда в 10 классе говорим об отношении к окружающим:

 

Once, when I was young and true,
Someone left me sad-
Broke my brittle heart in two;
And that is very bad.

Love is for unlucky folk,
Love is but a curse.
Once there was a heart I broke;
And that, I think, is worse. 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это стихотворение поможет в старших классах повторить словарь настроений и черт характера:

I do not like my state of mind;
I'm bitter, querulous, unkind.
I hate my legs, I hate my hands,
I do not yearn for lovelier lands.
I dread the dawn's recurrent light;
I hate to go to bed at night.
I snoot at simple, earnest folk.
I cannot take the gentlest joke.
I find no peace in paint or type.
My world is but a lot of tripe.
I'm disillusioned, empty-breasted.
For what I think, I'd be arrested.
I am not sick, I am not well.
My quondam dreams are shot to hell.
My soul is crushed, my spirit sore;
I do not like me any more.
I cavil, quarrel, grumble, grouse.
I ponder on the narrow house.
I shudder at the thought of men....
I'm due to fall in love again. 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А вот эти два стихотворения мне просто нравятся. Одно, кажется, видела то ли на форуме, то ли в блогах тут:

 

 

 

Laugh, and the world laughs with you; 

Weep, and you weep alone.
For the sad old earth must borrow its mirth,
But has trouble enough of its own.
Sing, and the hills will answer; 
Sigh, it is lost on the air.
The echoes bound to a joyful sound,
But shrink from voicing care.

Rejoice, and men will seek you; 
Grieve, and they turn and go.
They want full measure of all your pleasure,
But they do not need your woe.
Be glad, and your friends are many; 
Be sad, and you lose them all.
There are none to decline your nectared wine,
But alone you must drink life's gall.

Feast, and your halls are crowded; 
Fast, and the world goes by.
Succeed and give, and it helps you live,
But no man can help you die.
There is room in the halls of pleasure
For a long and lordly train,
But one by one we must all file on
Through the narrow aisles of pain. 

 

I am not yours, not lost in you,
Not lost, although I long to be
Lost as a candle lit at noon,
Lost as a snowflake in the sea.

You love me, and I find you still
A spirit beautiful and bright,
Yet I am I, who long to be
Lost as a light is lost in light.

Oh plunge me deep in love--put out
My senses, leave me deaf and blind,
Swept by the tempest of your love,
A taper in a rushing wind. 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас

×