Перейти к содержимому

Рекомендуемые сообщения

Многие учителя используют стихотворения для обучения английскому языку в начальных классах. Стихи помогают не только запомнить новую лексику, но и отработать произношение и освоить ритм английских предложений. Однако, на старшем этапе чтение и анализ стихотворений может стать хорошим подспорьем в изучении английской и англоязычной литературы, развитии эстетического восприятия языка, обучении основам художественного перевода, материалом для внеклассных мероприятий, постановок, конкурсов декламаторов и так далее. Предлагаю поделиться здесь своими любимыми стихотворениями. Одна просьба: размещенные тексты не должны нарушать авторских прав, поэтому легально размещать можно только те стихи, которые уже находятся в public domain (то есть, как нам объяснили модераторы, со дня смерти их автора прошло не менее 70 лет).

Вот одно стихотворение, которое я люблю использовать со школьниками:

 

Robert Louis Stevenson

Bed in Summer

In winter I get up at night

And dress by yellow candle-light.

In summer quite the other way,

I have to go to bed by day.

 

I have to go to bed and see

The birds still hopping on the tree,

Or hear the grown-up people’s feet

Still going past me in the street.

 

And does it not seem hard to you,

When all the sky is clear and blue,

And I should like so much to play,

To have to go to bed by day?

 

(from: "A Child's Garden of Verses")

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

If I can stop one heart from breaking,

I shall not live in vain;

If I can ease one life the aching,

Or cool one pain,

Or help one fainting robin

Unto his nest again,

I shall not live in vain.

 

Emily Dickinson

 

PS I use this poem when we revise conditionals

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Учащиеся начальной школы, да и не только очень любят петь. Вот одна из песен на отработку числительных от 1 до 10, которую я использую на своих уроках.

 

10 Little Indians

One little, two little, three little Indians

Four little, five little, six little Indians

Seven little, eight little, nine little Indians

Ten little Indian boys.

 

Ten little, nine little, eight little Indians

Seven little, six little, five little Indians

Four little, three little, two little Indians

One little Indian boy.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А помните вот это стихотворение? Ученики часто с удовольствием его читают, те, кому лексику не очень легко понять, получают удовольствие от формы:

 

 

November

By Thomas Hood (1844)

 

No sun - no moon!

No morn - no noon -

No dawn - no dusk - no proper time of day.

No warmth, no cheerfulness, no healthful ease,

No comfortable feel in any member -

No shade, no shine, no butterflies, no bees,

No fruits, no flowers, no leaves, no birds! -

November!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Я такого не встречал еще. Классное стихотворение, обязательно возьму для урока по темам "Времена года. Даты. Месяцы". Спасибо большое, Алексей!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

А вот это стихотворение помните? Я его помню с университета, на зачете по фонетике сдавали.

 

Girls and Boys

By S. Baring Gould

 

Girls and boys, come out to play!

The moon shines as bright as day.

Leave your supper and leave your sleep

And join your playfellows down the street.

 

Come with a whoop and come with a ball,

Come with a good will or not to come at all,

Up the ladder and down the wall,

Half penny loaf shall feed us all.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Еще одно стихотворение, которое использую для иллюстрации Unreal Conditional:

 

"It Might Have Been" by Ella Wheeler Wilcox

We will be what we could be. Do not say,

"It might have been, had not this, or that, or this."

No fate can keep us from the chosen way;

He only might who is.

 

We will do what we could do. Do not dream

Chance leaves a hero, all uncrowned to grieve.

I hold, all men are greatly what they seem;

He does, who could achieve.

 

We will climb where we could climb. Tell me not

Of adverse storms that kept thee from the height.

What eagle ever missed the peak he sought?

He always climbs who might.

 

I do not like the phrase "It might have been!"

It lacks force, and life's best truths perverts:

For I believe we have, and reach, and win,

Whatever our deserts.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Отличные стихи. Спасибо! А вот еще одно, прямо-таки на злобу дня :-)

 

...................! Oh, ...................!

by Jack Prelutsky

 

................... ! Oh, ..................... !

I hate you! You stink!

I wish I could wash you

away in the sink.

If only a bomb

would explode you to bits.

...................... ! Oh, ........................ !

You're giving me fits.

 

I'd rather take baths

with a man-eating shark,

or wrestle a lion

alone in the dark,

eat spinach and liver,

pet ten porcupines,

than tackle the ..................

my teacher assigns.

 

................... ! Oh, ......................... !

You're last on my list.

I simply can't see

why you even exist.

If you just disappeared

it would tickle me pink.

................... ! Oh,...................... !

I hate you! You stink!

 

Пропущено всего одно словою Попросите своих учеников догадаться какое! :-) А можно и не говорить, что одно, ведь нам важно, чтобы они его внимательно прочитали. Вполно возможно, что кто-то догадается, что требуется всего одно слово.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Стихи хорошие!!! Спасибо огромное за материал!!!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

И снова числительные.

 

Ten Little Cowboys

 

Ten little cowboys are sitting on a horse

Ten little cowboys are sitting on a horse

Hop off, Bobby! Too many for the horse

Nine little cowboys are sitting on the horse

 

Nine little cowboys are sitting on a horse

Nine little cowboys are sitting on a horse

Hop off, Teddy! Too many for the horse

Eight little cowboys are sitting on the horse

 

Eight little cowboys are sitting on a horse

Eight little cowboys are sitting on a horse

Hop off, Harry! Too many for the horse

Seven little cowboys are sitting on the horse

 

Seven little cowboys are sitting on a horse

Seven little cowboys are sitting on a horse

Hop off, Billy! Too many for the horse

Six little cowboys are sitting on the horse

 

Six little cowboys are sitting on a horse

Six little cowboys are sitting on a horse

Hop off, Tommy! Too many for the horse

Five little cowboys are sitting on the horse

 

Five little cowboys are sitting on a horse

Five little cowboys are sitting on a horse

Hop off, Freddy! Too many for the horse

Four little cowboys are sitting on the horse

 

Four little cowboys are sitting on a horse

Four little cowboys are sitting on a horse

Hop off, Micky! Too many for the horse

Three little cowboys are sitting on the horse

 

Three little cowboys are sitting on a horse

Three little cowboys are sitting on a horse

Hop off, Sandy! Too many for the horse

Two little cowboys are sitting on the horse

 

Two little cowboys are sitting on a horse

Two little cowboys are sitting on a horse

Hop off, Tony! Too many for the horse

One little cowboy is sitting on the horse

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Robert Herric (1591-1674)

 

Cherry-Ripe

 

Cherry-ripe, ripe, ripe. I cry,

Full and fair ones; come and buy,

If so be you ask me where

They do grow, I answer: There

 

Where my Julia's lips do smile;

There's the land, or cherry-isle,

All the year where cherries grow.

 

 

George Grabbe (1754-1832)

 

His Mother's Wedding Ring

 

The ring so worn, as you behold,

So thin, so pale, is yet of gold:

the passion such it was to prove;

Worn with life's cares, love yet was love.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это стихотворение можно взять на фонетическую зарядку, на уроке, когда проходишь прошедшее время глагола.

 

The Question Song

What did you watch? Where did you play?

What do you listen to yesterday?

Where did you walk? Who did you phone?

What did you do when you arrived home?

 

I watched TV, I played my guitar,

I listened to my favourite singing star.

I walked to school, I phoned my friend,

I finished all my homework in the end.

 

I didn`t watch a film, I didn`t play a ball,

And I didn`t listen to anything at all.

I didn`t walk here and I didn`t phone there,

I stayed at home and I washed my hair!

 

 

К сожалению, автора не знаю. Оно у меня с университетской скамьи.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Это стихотворение можно взять на фонетическую зарядку, на уроке, когда проходишь прошедшее время глагола.

 

The Question Song

Ой, как кстати. БОльшое спасибо

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

У нас прошла в понедельник городская олимпиада. Было задание на исправление орфографических и пунктуационных ошибок. И вот в тему еще одно произведение .

An Ode Two the Spelling Chequer

 

 

Prays the Lord for the spelling chequer

That came with our pea sea!

Mecca mistake and it puts you rite

Its so easy to ewes, you sea.

 

I never used to no, was it e before eye?

(Four sometimes its eye before e.)

But now I've discovered the quay to success

It's as simple as won, too, free!

 

Sew watt if you lose a letter or too,

The whirled won't come two an end!

Can't you sea? It's as plane as the knows on yore face

S. Chequer's my very best friend

 

I've always had trubble with letters that double

"Is it one or to S's?" I'd wine

But now, as I've tolled you this chequer is grate

And its hi thyme you got won, like mine.

 

—Janet E. Byford

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

это, конечно, не стих, но все же я решила его написать сюда. Его можно использовать при изучении темы "прилагательные"

 

The more we study, the more we know,

The more we know, the more we forget,

The more we forget, the less we know,

The less we know, the less we forget,

The less we forget, the more we know.

Why study?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Недавно наткнулась в интернете на такой стих-тест:

 

Если вы сможете прочитать это стихотворение до конца и при этом правильно произнести все слова, значит вы говорите по-английски лучше, чем 90% носителей английского языка в мире.

Dearest creature in creation,

Study English pronunciation.

I will teach you in my verse

Sounds like corpse, corps, horse, and worse.

I will keep you, Suzy, busy,

Make your head with heat grow dizzy.

Tear in eye, your dress will tear.

So shall I! Oh hear my prayer.

Just compare heart, beard, and heard,

Dies and diet, lord and word,

Sword and sward, retain and Britain.

(Mind the latter, how it's written.)

Now I surely will not plague you

With such words as plaque and ague.

But be careful how you speak:

Say break and steak, but bleak and streak;

Cloven, oven, how and low,

Script, receipt, show, poem, and toe.

Hear me say, devoid of trickery,

Daughter, laughter, and Terpsichore,

Typhoid, measles, topsails, aisles,

Exiles, similes, and reviles;

Scholar, vicar, and cigar,

Solar, mica, war and far;

One, anemone, Balmoral,

Kitchen, lichen, laundry, laurel;

Gertrude, German, wind and mind,

Scene, Melpomene, mankind.

Billet does not rhyme with ballet,

Bouquet, wallet, mallet, chalet.Blood and flood are not like food,

Nor is mould like should and would.

Viscous, viscount, load and broad,

Toward, to forward, to reward.

And your pronunciation's OK

When you correctly say croquet,

Rounded, wounded, grieve and sieve,

Friend and fiend, alive and live.

Ivy, privy, famous; clamour

And enamour rhyme with hammer.

River, rival, tomb, bomb, comb,

Doll and roll and some and home.

Stranger does not rhyme with anger,

Neither does devour with clangour.

Souls but foul, haunt but aunt,

Font, front, wont, want, grand, and grant,

Shoes, goes, does. Now first say finger,

And then singer, ginger, linger,

Real, zeal, mauve, gauze, gouge and gauge,

Marriage, foliage, mirage, and age.

Query does not rhyme with very,

Nor does fury sound like bury.

Dost, lost, post and doth, cloth, loth.

Job, nob, bosom, transom, oath.

Though the differences seem little,

We say actual but victual.

Refer does not rhyme with deafer.

Foeffer does, and zephyr, heifer.

Mint, pint, senate and sedate;

Dull, bull, and George ate late.

Scenic, Arabic, Pacific,

Science, conscience, scientific.

Liberty, library, heave and heaven,

Rachel, ache, moustache, eleven.

We say hallowed, but allowed,

People, leopard, towed, but vowed.

Mark the differences, moreover,

Between mover, cover, clover;

Leeches, breeches, wise, precise,

Chalice, but police and lice;

Camel, constable, unstable,

Principle, disciple, label.

Petal, panel, and canal,

Wait, surprise, plait, promise, pal.

Worm and storm, chaise, chaos, chair,

Senator, spectator, mayor.

Tour, but our and succour, four.

Gas, alas, and Arkansas.

Sea, idea, Korea, area,

Psalm, Maria, but malaria.

Youth, south, southern, cleanse and clean.

Doctrine, turpentine, marine.

Compare alien with Italian,

Dandelion and battalion.

Sally with ally, yea, ye,

Eye, I, ay, aye, whey, and key.

Say aver, but ever, fever,

Neither, leisure, skein, deceiver.

Heron, granary, canary.

Crevice and device and aerie.

Face, but preface, not efface.

Phlegm, phlegmatic, ass, glass, bass.

Large, but target, gin, give, verging,

Ought, out, joust and scour, scourging.

Ear, but earn and wear and tear

Do not rhyme with here but ere.

Seven is right, but so is even,

Hyphen, roughen, nephew Stephen,

Monkey, donkey, Turk and jerk,

Ask, grasp, wasp, and cork and work.

Pronunciation -- think of Psyche!

Is a paling stout and spikey?

Won't it make you lose your wits,

Writing groats and saying grits?

It's a dark abyss or tunnel:

Strewn with stones, stowed, solace, gunwale,

Islington and Isle of Wight,

Housewife, verdict and indict.

Finally, which rhymes with enough -

Though, through, plough, or dough, or cough?

Hiccough has the sound of cup.

My advice is to give up!!!

 

(сама читала, признаюсь в словарь заглянула не один раз)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это стихотворение использую на уроках грамматики.

 

Edward Thomas

 

Will You Come?

 

Will you come?

Will you come?

Will you ride

so late

at my side?

O, will you come?

 

Will you come?

Will you come

if the night

has a moon

full or bright?

O, will you come?

 

Would you come?

Would you come

if the noon

gave light,

not the moon?

Beautiful, would you come?

 

Would you have come?

Would you have come

without scorning,

had it been

still morning?

Beloved, would you have come?

 

If you come,

Haste and come.

Owls have cried;

It grows dark to ride.

Beloved, beautiful, come!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Недавно нашла интересное стихотворение, которое может пригодиться при изучении темы "Лондон".

Называется "London Town". Автор Jor Leou.

Стихотворение можно посмотреть, перейдя по ссылке http://www.poemsabout.com/london/page-3/

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Вспомнил стихотворение, которое читал давно, решил поделиться (а вдруг кто-то решит использовать в школе?)

 

Bed in Summer

 

IN winter I get up at night

And dress by yellow candle-light.

In summer, quite the other way,

I have to go to bed by day.

 

I have to go to bed and see

The birds still hopping on the tree,

Or hear the grown-up people’s feet

Still going past me in the street.

 

And does it not seem hard to you,

When all the sky is clear and blue,

And I should like so much to play,

To have to go to bed by day?

 

R. L. Stevenson (from "A Child's Garden of Verses")

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

April is here.

 

http://www.youtube.com/watch?v=mQnyV2YWsto&feature=player_embedded#at=12

Daffodils

(by William Wordsworth)

 

I wandered lonely as a cloud

That floats on high o'er vales and hills,

When all at once I saw a crowd,

A host, of golden daffodils;

Beside the lake, beneath the trees,

Fluttering and dancing in the breeze.

 

Continuous as the stars that shine

And twinkle on the milky way,

They stretched in never-ending line

Along the margin of a bay:

Ten thousand saw I at a glance,

Tossing their heads in sprightly dance.

 

The waves beside them danced, but they

Out-did the sparkling leaves in glee;

A poet could not be but gay,

In such a jocund company!

I gazed—and gazed—but little thought

What wealth the show to me had brought:

 

For oft, when on my couch I lie

In vacant or in pensive mood,

They flash upon that inward eye

Which is the bliss of solitude;

And then my heart with pleasure fills,

And dances with the daffodils.

 

Нарциссы

(Перевод И. Лихачева)

 

Печальным реял я туманом

Среди долин и гор седых,

Как вдруг очнулся перед станом,

Толпой нарциссов золотых:

Шатал и гнул их ветерок,

И каждый трепетал цветок.

 

Бесчисленны в своем мерцанье,

Как звезды в млечности ночной,

Они вились по очертанью

Излучины береговой -

Сто сотен охватил на глаз

Пустившихся в веселый пляс.

 

Плясала и волна; резвее,

Однако, был цветов задор,

Тоску поэта вмиг развеял

Их оживленный разговор,

Но сердцу было невдогад,

Какой мне в них открылся клад.

 

Ведь ныне в сладкий час покоя

Иль думы одинокий час

Вдруг озарят они весною,

Пред оком мысленным явясь,

И сердцем я плясать готов,

Ликуя радостью цветов.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость lukovkaya

Я считаю, что работа с различными стихотворениями - очень важный момент при обучении языку на всех этапах. Это позволяет сформировать фонетически правильное произношение, отработать важные грамматические структуры, обогатить свой лексический запас, ну и, конечно же, изучение стихотворений - один из важных резервов повышения мотивации. Я регулярно использую стихотворения в качестве фонетической зарядки на своих уроках, детям, кстати, это очень нравится и они всегда с большим интересом ждут чего-нибудь нового и интересного. Вот некоторые.

 

Twilight by G.G. Byron

 

It is thehour when from the boughs

 

Thenightingale's high note is heard;

 

It is thehour — when lover's vows

 

Seem sweetin every whisper'd word;

 

And gentlewinds and waters near,

 

Make musicto the lonely ear.

 

Each flowerthe dews have lightly wet,

 

And in thesky the stars are met,

 

And on thewave is deeper blue,

 

And on theleaf a browner hue,

 

And in theHeaven that clear obscure

 

So softlydark, and darkly pure,

 

Thatfollows the decline of day

 

As twilightmelts beneath the moon away.

 

 

 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах
Гость lukovkaya

Вот тоже очень хорошее во всех отношениях стихотворение Редьярда Киплинга, немного сокращенное, правда. Его можно и на конкурсе чтецов, например, использовать

 

IF

 

If you can keep your head when all about you

 

 

Are losing theirs and blaming it on you,

If you can trust yourself when all men doubt you,

But make allowance for their doubting too;

If you can wait and not be tired by waiting,

Or being lied about, don't deal in lies,

Or being hated, don't give way to hating,

And yet don't look too good, nor talk too wise:

 

If you can dream -- and not make dreams your master;

If you can think -- and not make thoughts your aim;

If you can meet with Triumph and Disaster

 

And treat those two impostors just the same.

 

If you can fill the unforgiving minute

With sixty seconds' worth of distance run,

Yours is the Earth and everything that's in it,

And -- which is more -- you'll be a Man, my son!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это стихотворение я нашла, когда подбирала стихотворение для районного фонетического конкурса.Может быть оно кому-нибудь тоже пригодиться.

 

Another Sure Sign

(Evaleen Stein)

When pink-cheeked on every hand

Little girls are seen to stand

Turning skipping ropes,

-swish-swash!-

While their laughing playmates run

Jumping over, - oh, what fun!

Swish-swash! Swish-swash!

Two and two now. See them dash!

One, two, one, two,

Round they scamper, safely through,

Swish-swash! such merry skipping,

One, two – some one is tripping!

Ah, she’s out now and must pay

Turning rope while others play!

See the bobbing golden curls,

Little skirts in rhythmic swirls

Rising, falling, to the beat

Of the little skipping feet!

When these pretty sights appear,

It is surely very clear

April’s here!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Это стихотворение я нашла, когда подбирала стихотворение для районного фонетического конкурса. Может быть оно кому-нибудь тоже пригодится.

 

Another Sure Sign

(Evaleen Stein)

When pink-cheeked on every hand

Little girls are seen to stand

Turning skipping ropes,

-swish-swash!-

While their laughing playmates run

Jumping over, - oh, what fun!

Swish-swash! Swish-swash!

Two and two now. See them dash!

One, two, one, two,

Round they scamper, safely through,

Swish-swash! such merry skipping,

One, two – some one is tripping!

Ah, she’s out now and must pay

Turning rope while others play!

See the bobbing golden curls,

Little skirts in rhythmic swirls

Rising, falling, to the beat

Of the little skipping feet!

When these pretty sights appear,

It is surely very clear

April’s here!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас

×