Перейти к содержимому

Рекомендуемые сообщения

А в чем Вы видите разницу между В тексте не сказано и Неправильно?

или если бы в задании было сказано:Паула сказала Дэвиду прочитать...,(тогда точно False), а там только "David has to read 78 pages from the history book".

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

мы с учениками отвечали false

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

вообщем, FALSE - это когда в тексте упомянуто, но не то, и мы может исправить утверждение на верное, основываясь на тексте. НО! Если бы было все так просто. Встречалась с заданиями, где, судя по ответам, это правило не работало. Вот такой вот экзамен. загадочный....

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

мы с учениками отвечали false

Не могли бы вы написать ваши варианты ответов ко всем заданиям этого аудирования а1-а7? Любопытно сравнить.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

С фактическим текстом все ясно, нужно прочитать две главы,но не сказано сколько именно страниц в этих двух главах,может быть именно 78. Почему не Not stated?

oops! Беру свои слова обратно. Не заметила, что речь идет о pages, а не о chapters.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Здравствуйте. Когда мы с учениками выполняли задания по ФИПИ, то нашли несколько таких заданий, где, как нам показалось, возможны 2 правильных ответа. Например, текст "Do you believe in climate change?"

This may seem like an odd question for a climate scientist to ask, but it is one I am constantly asked now. The typical discussion starts: "I know that the climate is changing, but hasn't it always changed through natural cycles?" Then they will often give an example, such as the medieval warm period to prove their point.

 

Paragraph 1 says that people …

1) think that the climate is not changing.

2) doubt that climate change is man-made.

3) believe that in medieval times climate was harsh.

4) tend to ask strange questions about climate change.

2 и 4 ответы подходят

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не могли бы вы написать ваши варианты ответов ко всем заданиям этого аудирования а1-а7? Любопытно сравнить.

 

1232133 - такие ответы.

 

Это легкое задания, вот что я не люблю, так это scuba diving и аудио про пилота - столько терминов!

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Здравствуйте. Когда мы с учениками выполняли задания по ФИПИ, то нашли несколько таких заданий, где, как нам показалось, возможны 2 правильных ответа. Например, текст "Do you believe in climate change?"

This may seem like an odd question for a climate scientist to ask, but it is one I am constantly asked now. The typical discussion starts: "I know that the climate is changing, but hasn't it always changed through natural cycles?" Then they will often give an example, such as the medieval warm period to prove their point.

 

Paragraph 1 says that people …

1) think that the climate is not changing.

2) doubt that climate change is man-made.

3) believe that in medieval times climate was harsh.

4) tend to ask strange questions about climate change.

2 и 4 ответы подходят

 

я думаю, ответ 4.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

вот он, гвоздь "номера", текст про Пушкина. Сломай мозг, называется.: (http://opengia.ru/subjects/english-11/topics/2?page=3)

 

The introduction to a new biography of Gannibal by the author

 

Alexander Pushkin was not only Russia’s greatest poet, but he was also the great-grandson of an African slave. The slave, whose godfather was Peter the Great, claimed to have royal blood of his own. Certainly his Russian descendants believed that he was an African prince. His descendants have included members as well as close friends of the English royal family. So the legend goes on.

 

Pushkin told the story of his black ancestor in “The Negro of Peter the Great”, but this biography tells a different version. The main difference is between fact and fiction. The Russian poet hoped to discover a biographical truth by sticking to the facts, only to discover that facts are slippery and not always true. His biography turned into a novel. Even then, it was left unfinished after six and a half chapters. The scrawled manuscript comes to an end with a line of dialogue – ‘Sit down, you scoundrel, let’s talk!’ — and a line of dots. Pushkin could be speaking to himself. In any case, it’s now time to stand up and carry on with the story. I have tried to join up the dots.

 

This is a book, then, about a missing link between the storyteller and his subject, an African prince; between the various branches of a family and its roots; between Pushkin and Africa; Africa and Europe; Europe and Russia; black and white. It is the story of a remarkable life and it poses the question: how is such a life to be explained?

 

My own explanation began in 2001, while I was living in Russia and working there as a journalist. The first draft was written during the war in Afghanistan, on the road to Kabul, but it describes my journey to the frontline of a different kind of war in Africa between the armies of Ethiopia and Eritrea. According to legend, Pushkin’s ancestor was born there, on the northern bank of the River Mareb, where I was arrested for taking photographs and compass readings, on suspicion of being a spy. Understandably my captors didn’t believe that I was only a journalist researching the life of Russia’s greatest writer. At the military camp, where I was held for a number of hours, the commandant looked me up and down when I asked, in my best posh English accent, ‘I say, my good man, can you tell me, basically, what is going on here?’ ‘Basically,’ he replied, with distaste, ‘you are in prison!’ The incident taught me something. Journalists, like biographers, are meant to respect facts, and by retracing Gannibal’s footsteps, I hoped to find a true story.

 

Some of those journeys lie behind the book, and are used whenever it is helpful to show that the past often retains a physical presence for the biographer – in landscapes, buildings, portraits, and above all in the trace of handwriting on original letters or journals. But my own journeys are not the point of the book. It is Gannibal’s story. I am only following him.

 

Descriptions of Africa and the slave trade result from my journeys, but this is not a book about a ‘stolen legacy’, nor certainly about the intellectual wars that have been part of black history in recent years. Biographers, like novelists, should tell stories. I have tried to do this. I should, however, point out from the outset that Gannibal was not the only black face to be seen in the centre of fashionable St Petersburg at that time. Negro slaves were a common sight in the grand salons of Millionaires’ Street and they appeared in a variety of roles, such as pets, pages, footmen, mascots, mistresses, favourites and adopted children. At the Winter Palace, so-called court Arabs, usually Ethiopians dressed in turbans and baggy trousers stood guard like stage extras in the marble wings.

 

1. The slave’s Russian descendants believe that the slave

 

A) had Russian royal blood in him.

 

B) was Peter the Great’s godfather.

 

C) belonged to the royal family in his native land.

 

D) was a close friend of the English royal family.

 

2. According to the narrator, the biography of Pushkin’s ancestor turned into a

 

novel because Pushkin

 

A) didn’t like the true biographical facts he had discovered.

 

B) found it impossible to stick to the facts that were doubtful.

 

C) could not do without describing fictional events.

 

D) found the true facts of the slave’s biography uninspiring.

 

3. The narrator’s objective in writing the book was to

 

A) write a new version of the novel “The Negro of Peter the Great”.

 

B) continue the story from where it was left unfinished.

 

C) interpret’s attitude to his ancestor.

 

D) prove that Pushkin’s ancestor was an African prince.

 

4. The narrator says that his research for the book

 

A) brought him to Russia to work as a journalist.

 

B) made him go to the war in Afghanistan.

 

C) led him to take part in the war in Africa.

 

D) brought him to a river bank in Africa.

 

5. The lesson that the narrator learnt from his arrest was

 

A) not to use a camera and compass at the frontline.

 

B) to avoid speaking to people in his best posh English accent.

 

C) not to distort information about real events.

 

D) never to tell people about his research.

 

6. The narrator thinks that his journeys

 

A) helped him find some visible traces of the past.

 

B) made him to feel sympathy to a “stolen legacy”.

 

C) deepened his understanding of the concept of intellectual wars.

 

D) turned out to be the main contents of his book.

 

7. The narrator points out that at the time of Gannibal

 

A) negro slaves played a variety of roles in the theatre.

 

B) black slaves were like stage extras in royal processions.

 

C) many Africans made a brilliant career at the court.

 

D) Africans were not a novelty in the capital of Russia.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

1232133 - такие ответы.

 

Это легкое задания, вот что я не люблю, так это scuba diving и аудио про пилота - столько терминов!

Не соглашусь с ответом на третий вопрос: Почему Not stated, если в тексте говорится "Doctors say I'll be OK in a few days, ready to come back to studies."(в задании: Doctors think David needs a month to recover.)Явно False.

C 6 вопросом тоже не все так просто: Конечно, фраза "Here we go" очень многозначная, но в данном контексте похоже, что это "вот!" (Here we go! I took one for you.)звучит, как если бы Паула принесла статью с собой, т.е. опять False, а не Not stated.

Если я ошибаюсь, поправьте. А может мы говорим про разные варианты? Ведь вопросы могут идти в другом порядке?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не соглашусь с ответом на третий вопрос: Почему Not stated, если в тексте говорится "Doctors say I'll be OK in a few days, ready to come back to studies."(в задании: Doctors think David needs a month to recover.)Явно False.

C 6 вопросом тоже не все так просто: Конечно, фраза "Here we go" очень многозначная, но в данном контексте похоже, что это "вот!" (Here we go! I took one for you.)звучит, как если бы Паула принесла статью с собой, т.е. опять False, а не Not stated.

Если я ошибаюсь, поправьте. А может мы говорим про разные варианты? Ведь вопросы могут идти в другом порядке?

Here we go обычно используется перед началом какого то действия в значении Начали. Поехали. Вот только сам вопрос я подзабыл(((

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Here we go обычно используется перед началом какого то действия в значении Начали. Поехали. Вот только сам вопрос я подзабыл(((

Я в курсе этого значения, но этим не ограничивается, многое зависит от контекста. Хотелось бы ваше мнение по ответу на задание услышать, но для этого, конечно, надо сам текст прослушать.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Здравствуйте. Когда мы с учениками выполняли задания по ФИПИ, то нашли несколько таких заданий, где, как нам показалось, возможны 2 правильных ответа. ...

2 и 4 ответы подходят

 

Hey snowdrop,

You could write to support@fipi.org and tell them that teachers are discussing ambiguities/errors in their public database on forums like englishteachers.ru.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Не соглашусь с ответом на третий вопрос: Почему Not stated, если в тексте говорится "Doctors say I'll be OK in a few days, ready to come back to studies."(в задании: Doctors think David needs a month to recover.)Явно False.

C 6 вопросом тоже не все так просто: Конечно, фраза "Here we go" очень многозначная, но в данном контексте похоже, что это "вот!" (Here we go! I took one for you.)звучит, как если бы Паула принесла статью с собой, т.е. опять False, а не Not stated.

Если я ошибаюсь, поправьте. А может мы говорим про разные варианты? Ведь вопросы могут идти в другом порядке?

 

конечно, в 3-ем вопросе у меня опечатка, мы ответили False - без сомнения, это так.

 

А вот с 6-ым вопросом мы тоже сомневались, но почему то думали, что это телефонный разговор. Поэтому, КАК девочка собирается передать статью Дэвиду, неизвестно. Here we go - еще попробуй расслышь. И пойми, что имелось ввиду. И как можно англ сдать на 100 баллов? Язык гибкий, живой... Это не математика.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

задания 2013 года, B14;

 

They won just one silver and two bronze medals and a review was launched into their ______. (TRAIN)

 

Перевести не могу: Они выиграли 1 серебряную и 2 бронзовых медалей и обзор(?)-итог(?) привел к энергичному началу? их тренировок? Может так? trainings?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

задания 2013 года, вариант 3, А19:

 

Over the past few years, I have been involved in Stemnet, an organization

dedicated to promoting these careers by getting people who work in jobs from

biologists to builders to talk to schoolchildren about what they do.

 

Слово they относится к: a) careers b)schoolchilsren c)experiments d)scientists

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

задания 2013 года, B14;

 

They won just one silver and two bronze medals and a review was launched into their ______. (TRAIN)

 

Перевести не могу: Они выиграли 1 серебряную и 2 бронзовых медалей и обзор(?)-итог(?) привел к энергичному началу? их тренировок? Может так? trainings?

Я понимаю что кто-то начал изучать / анализировать опыт их тренировок. ???

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

задания 2013 года, вариант 3, А19:

 

Over the past few years, I have been involved in Stemnet, an organization

dedicated to promoting these careers by getting people who work in jobs from

biologists to builders to talk to schoolchildren about what they do.

 

Слово they относится к: a) careers b)schoolchilsren c)experiments d)scientists

Careers. Биологи и строители - это не ученые а речь идет именно о профессиях то есть careers. ???

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

конечно, в 3-ем вопросе у меня опечатка, мы ответили False - без сомнения, это так.

 

А вот с 6-ым вопросом мы тоже сомневались, но почему то думали, что это телефонный разговор. Поэтому, КАК девочка собирается передать статью Дэвиду, неизвестно. Here we go - еще попробуй расслышь. И пойми, что имелось ввиду. И как можно англ сдать на 100 баллов? Язык гибкий, живой... Это не математика.

"You look so much better than you sounded on the the phone". Какой же это телефонный разговор?

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

 

А вот в целом мне это задание на слушание с пониманием показалось чересчур упрощенным с плане естественной скорости речи. Как-то не вполне аутентично выходит.

Согласна, что звучит как-то неестественно медленно.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

задания 2013 года, вариант 3, А19:

 

Over the past few years, I have been involved in Stemnet, an organization

dedicated to promoting these careers by getting people who work in jobs from

biologists to builders to talk to schoolchildren about what they do.

they - люди, которые приходят к школьникам, от биологов до строителей, биологов можно назвать учеными, поэтому ответ scientists

Изменено пользователем Roswell
исправлено цитирование

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

 

they - люди, которые приходят к школьникам, от биологов до строителей, биологов можно назвать учеными, поэтому ответ scientists

 

но строителей то учеными назвать нельзя...

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

 

Нужно больше контекста: http://www.theguardian.com/commentisfree/2012/jan/20/women-maths-stereotype-threat

Если посмотреть на предыдущее и последующее предложения, ответ scientists становится очевидным.

 

а как же строители?

 

*тот неловкий момент, когда уже объяснил ребёнку один ответ, а выясняется, что всё не то*

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

но строителей то учеными назвать нельзя...

 

там точная формулировка вопроса - “They” in “to talk to schoolchildren about what they do” (paragraph 7) may refer to … 1.scientists, 2.schoolchildren, 3.careers, 4.experiments

may - т.е., не обязательно все приходящие являются учеными, но они среди тех, кто приходит, могут быть

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас

×