Перейти к содержимому

Рекомендуемые сообщения

Free online reading practice for learners of English

http://dreamreader.net

You can find texts for different levels for reading from easy English to British slang.

The texts are supplied with audio and exercises to practise. Here is a part of the text about Loch Ness Monster

Does some strange huge creature inhabit the waters of Loch Ness?  Some people think so.

Loch Ness is a lake located just 37 kilometers southwest of Inverness, Scotland.  At a depth of 243 meters, it is the country’s deepest lake.  It is also pretty wide at 37 kilometers.   The large amount of peat in the lake makes it nearly impossible to see into the water.  For many years, people who have visited it claim to have seen a mysterious creature rise from the surface.  It has earned the name “Loch Ness Monster” or “Nessie”.

The Loch Ness mystery began on May 2, 1933 when a local newspaper reported that a couple had seen “an enormous animal” on the lake’s surface in April.  The story was also printed in London newspapers and gained much public interest.  A famous hunter went to capture the beast but did not find it.  He did report that he found several very large footprints. They were examined by scientists and found to be a hoax.

The public soon lost interest in the “Loch Ness Monster” until a photograph of the monster was published in newspapers on April 21, 1934.  The dark image appeared to show the neck and back of a large creature emerging from the water.  Most experts who examined it many years later say that the photograph is a fake but some insist it is real.  Several videos have also been taken that show a large creature moving through the lake, which has set off further debate about the existence of the creature.  The shapes that appear in these images may actually be birds, boats, or trees in the water.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

 

Free online reading practice for learners of English

http://dreamreader.net

You can find texts for different levels for reading from easy English to British slang.

The texts are supplied with audio and exercises to practise. Here is a part of the text about Loch Ness Monster

Does some strange huge creature inhabit the waters of Loch Ness?  Some people think so.

Loch Ness is a lake located just 37 kilometers southwest of Inverness, Scotland.  At a depth of 243 meters, it is the country’s deepest lake.  It is also pretty wide at 37 kilometers.   The large amount of peat in the lake makes it nearly impossible to see into the water.  For many years, people who have visited it claim to have seen a mysterious creature rise from the surface.  It has earned the name “Loch Ness Monster” or “Nessie”.

The Loch Ness mystery began on May 2, 1933 when a local newspaper reported that a couple had seen “an enormous animal” on the lake’s surface in April.  The story was also printed in London newspapers and gained much public interest.  A famous hunter went to capture the beast but did not find it.  He did report that he found several very large footprints. They were examined by scientists and found to be a hoax.

The public soon lost interest in the “Loch Ness Monster” until a photograph of the monster was published in newspapers on April 21, 1934.  The dark image appeared to show the neck and back of a large creature emerging from the water.  Most experts who examined it many years later say that the photograph is a fake but some insist it is real.  Several videos have also been taken that show a large creature moving through the lake, which has set off further debate about the existence of the creature.  The shapes that appear in these images may actually be birds, boats, or trees in the water.

 

Спасибо огромное. Великолепный материал для работы!  

6486649d0a9bb1434b253426f686fa58.jpg

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Очень полезный сайт, спасибо! Интересные тексты, да еще с аудио и готовыми планами уроков! 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Спасибо! Правда, прекрасный ресурс, с возможностью разнообразного использования. Надо попробовать - откроется ли в школе? Очень многие полезные ресурсы блокируются  :unsure:

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Большое спасибо за ссылку, Татьяна Александровна! А я не удержалась и сразу же сделала себе такую разработочку для обучения аудированию, на тренировку числительных на слух. Пользуйтесь, пожалуйста, коллеги. Аудио MP3 и видеофрагмент для мотивации  длительностью 1 мин. уже включены в папку

Blue Whale.rar

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Большое спасибо за ссылку, Татьяна Александровна! А я не удержалась и сразу же сделала себе такую разработочку для обучения аудированию, на тренировку числительных на слух. Пользуйтесь, пожалуйста, коллеги. Аудио MP3 и видеофрагмент для мотивации  длительностью 1 мин. уже включены в папку

Мне кажется, получилось интересно. Сначала показалось, что текст довольно сложный, а цифры - это  не так сложно, но послушал и понял. что темп речи достаточно медленный, а с числительными у детей проблемы едва ли не до вуза бывают.

Такое задание на аудирование может стать хорошим началом для разговора о животных вообще, о необходимости их защищать и так далее.

Или же потом можно по итогам аудирования сделать плакат-инфографику, нечто вроде "Синий кит в цифрах". Такое упражнение будет метапредметным, дети будут учиться сжато и точно передавать информацию. 

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Мне кажется, получилось интересно. Сначала показалось, что текст довольно сложный, а цифры - это  не так сложно, но послушал и понял. что темп речи достаточно медленный, а с числительными у детей проблемы едва ли не до вуза бывают.

Такое задание на аудирование может стать хорошим началом для разговора о животных вообще, о необходимости их защищать и так далее.

Или же потом можно по итогам аудирования сделать плакат-инфографику, нечто вроде "Синий кит в цифрах". Такое упражнение будет метапредметным, дети будут учиться сжато и точно передавать информацию. 

Спасибо за идею!  :)

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Сегодня дала задания с этого ресурса в качестве дополнительных для восьмиклассников . В школе все открывается. Еще раз огромное спасибо за ссылку.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Спасибо за идею!  :)

Мне вообще такого рода задания нравятся по нескольким причинам: 

1. Инфоргафика - привычный  и понятный для молодежи формат;

2. Он требует умения оперировать йифрами и данными и представлять их визуально (это один из метапредметных результатов ФГОС)

3. если у ученика слабый английский, он все равно осилит создание такого плаката. А с более хорошим английским ученики могут презентовать работу.

4. Инфографику можно анимировать разными средствами (от powerpoint до флеша) и выложить на сайте школы или положить в электронный портфолио. А попутно освоить еще одно метапредметное умение. 

Фактически, получается современная проектная работа.

Поделиться сообщением


Ссылка на сообщение
Поделиться на других сайтах

Создайте аккаунт или войдите в него для комментирования

Вы должны быть пользователем, чтобы оставить комментарий

Создать аккаунт

Зарегистрируйтесь для получения аккаунта. Это просто!

Зарегистрировать аккаунт

Войти

Уже зарегистрированы? Войдите здесь.

Войти сейчас

×